Online cursus Blender
Modules
1-Over Blender
Lessen
2-Werken in 3D
Lessen
3-3D objecten
Lessen
4-Transformeren
Lessen
- 4.1-Positie
- 4.2-Rotatie
- 4.3-Schaal
- 4.4-Local vs global orientation
- 4.5-Viewport gizmos
- 4.6-Transform properties
- 4.7-Pivot point
- 4.8-Randomize transform
- 4.9-Oefening- Blokkentoren
- 4.10-Objecten toevoegen
- 4.11-Objecten dupliceren
- 4.12-Soorten objecten
- 4.13-De 3D cursor
- 4.14-3D cursor use case
- 4.15-3D objecten scheiden en samenvoegen
- 4.16-Parenting
- 4.17-Set origin
- 4.18-Smooth shading
5-Modelling
Lessen
- 5.1-Object mode en edit mode
- 5.2-Vertices, edges en faces
- 5.3-Topology basics
- 5.4-Normals
- 5.5-Selecteren en transformeren in edit mode
- 5.6-Geometry toevoegen en verwijderen in edit mode
- 5.7-Disolve faces
- 5.8-Meerdere objecten bewerken
- 5.9-Extrusies
- 5.10-Inset
- 5.11-Bevel tool
- 5.12-Loop cut tools
- 5.13-Knife tool
- 5.14-Bisect tool
- 5.15-Extrude to cursor
- 5.16-Spin tool
- 5.17-Subdivide
- 5.18-Randomize en smooth
- 5.19-Edge slide tool
- 5.20-Loops schalen
- 5.21-Shrink-Fatten tool
- 5.22-Shear tool
- 5.23-Rip region tool
- 5.24-Proportional editing
- 5.25-Transformaties toepassen
6-Modifiers
Lessen
7-UV Mapping
Lessen
8-Materials
Lessen
- 8.1-Material preview mode
- 8.2-Materials toevoegen
- 8.3-Verschillende shaders
- 84-Werken met meerdere materials
- 8.5-De principled BSDF
- 8.6-Transparantie
- 8.7-De shader editor
- 8.8-Textures downloaden
- 8.9-Textures-image
- 8.10-Textures-Noise
- 8.11-textures-Voronoi
- 8.12-Textures combineren
- 8.13-Over PBR textures
- 8.14-Wat zit er in een PBR
- 8.15-PBRs downloaden
- 8.16-Poliigon Material Converter
- 8.17-PBR workflow
- 8.18-Textures aanpassen
- 8.19-Textures mengen
- 8.20-Textures maskeren
- 8.21-Displacement toevoegen
9-Simulations
Lessen
10-Particles
Lessen
11-Lights
Lessen
12-Cameras
Lessen
13-Animatie
Lessen
14-Rendering
Lessen
15-Add-ons
Lessen
16-Project Flightless
Lessen
- 16.1-De Ocean
- 16.2-Crane animeren
- 16.3-Meerdere cranes
- 16.4-World Settings
- 16.5-Foam
- 16.6-Test Render
- 16.7-Framing
- 16.8-Achtergrondafbeelding
- 16.9-Atmosfeer
- 16.10-Crane Rotation
- 16.11-Camera 1
- 16.12-Camera 2
- 16.13-Overgangen met markers
- 16.14-Render settings
- 16.15-Image sequence
- 16.16-Kleurcorrectie
- 16.17-Audio
- 16.18-Tekst
- 16.19-Sequence render
- 16.20-Slot